PPC reklama na Facebooku

PPC reklama na facebooku a prepojenie s CRM

Ako prepojiť Facebook reklamu a CRM systém

Chceli by ste osloviť vašich existujúcich zákazníkov s novými ponukami? Alebo by ste rád našli nových zákazníkov pre vaše produkty, alebo služby? Väčšina vašich zákazníkov používa Facebook. Môže byť teda efektívne si osloviť týchto zákazníkov cez tento kanál.

Ako nacieliť reklamu na Facebooku?

Na Facebooku je všeobecne užívaným spôsobom cielenia reklamy, keď si publikum určíte podľa všeobecných kritérií, ako sú vek, pohlavie, štát, región, alebo záujmy ľudí. Alebo, ak máte už istý počet sľedovateľov (followers), môžete si cieliť vaše reklamy na nich.

Okrem týchto možností Facebook ponúka aj možnosť si nahrať vlastný zoznam zákazníkov. Toto je veľmi užitočná možnosť, hlavne, ak nemáte ešte dostatočný počet (teda viac, ako cca. 1.000) follower-ov na Facebook stránke, alebo dokonca len teraz rozmýšľate nad spustením vašej prvej kampane na tejto sociálnej sieti.

CRM a Facebook

Obvykle bežnejšie CRM systémy nie sú prepojené s Facebook stránkou. To znamená, že neviete si automaticky, nejakým jedným klikom dostať vaše dáta z CRM do Facebook a nebude to nejak automaticky, sám od seba fungovať. Potrebujete teda nejakým spôsobom dostať tieto dáta z CRM do Facebook.

Ak využívate náš systém Gram CRM, môžete si využiť veľmi užitočnú a intuitívnu funkciu zdieľaných pohľadov, ktorú náš systém ponúka.

Ak ešte nemáte, vytvorte teda nový zdieľaný pohľad, kde si zahrniete čo najviac dát o vašich kontaktov. Hlavne tam dajte meno, priezvisko, email, telefón, adresu, mesto, PSČ a obrat firmy – tieto údaje sú dostupné v systéme Gram CRM štandardne. Následne si dáta vyexportujte do Excelu a potom do formátu CSV.

Ak nemáte žiadny CRM systém, tak tieto údaje si pozbierate do Excel tabuľky a takisto vyexportujte do CSV formátu.

Rád by sme dodali ešte, že ak nemáte aspoň 100 kontaktov, tak tento proces si ani nezačnite. Facebook potrebuje množstvo, aby vedel optimalizovať. Ak teda poskytnete málo údajov, bude strieľať na cieľovú skupinu viac-menej náhodne. Tento proces bude fungovať ideálne vtedy, ak počet kontaktov máte na úrovni 1.000 a viac.

Publikum na Facebooku

Ak máte k dispozícií hore uvedené kontaktné dáta, importujte si tieto dáta ako „vlastné publikum“ a v rámci toho ako „zoznam zákazníkov“.

Počas importovania ako prvý krok sa Vás opýta Facebook, či budete importovať aj hodnoty obratu a ak áno, tak v ktorom stĺpci. Odporúčame si importovať tieto obraty. Facebook totiž berie do úvahy tieto hodnoty a bude ponúkať vašu reklamu takým ľuďom, ktorí míňali u Vás viac peňazí. Tam je väčšia šanca, že si nakúpia alebo objednajú ešte niečo od Vás.

Následne bude treba povedať Facebooku, ktorí stĺpec v tej vašej tabuľke zodpovedá akej hodnote.

Podobné publikum

Na konci importu dát sa Vás opýta Facebook ešte jednu vec a to je asi najdôležitejšia na tomto celom: či si žiadate vytvoriť podobné publikum (look-a-like). Na toto si každopádne odpovedajte áno a nechajte si vytvoriť aj tú look-a-like publikum.

Cielenie reklamy

Ak máte vytvorené tieto publiká, môžete si nacieliť reklamu na publikum vašich zákazníkov. Ak cielite zoznam vašich zákazníkov, môžete v inzeráte využiť, že títo ľudia Vás už poznajú, už kupovali niečo od Vás, teda tú dôveru majú. Ľahšie predáte niekomu, kto už od Vás kupoval v minulosti.

Ešte lepšie cielenie reklamy

Odporúčame si nacieliť aj publikum, ktorú ste si vytvorili ako look-a-like publikum zoznamu vašich zákazníkov. Facebook si na základe interného algoritmu (ktorú nikto presne nepozná, ale funguje celkom dobre) nájde „podobných ľudí“, aký sú vaši zákazníci a tým zobrazuje Váš inzerát. Ak ste si zadali pri importe aj údaje o obrate, Facebook berie aj tieto údaje do úvahy a hľadá podobných ľudí podľa obratu. Toto si premyslite ešte raz, pomaly: teda Facebook bude zobrazovať váš inzerát pre ľudí, ktorí sú podobný ľuďom, ktorí najviac peňazí míňali u Vás za služby, alebo za tovar. Teda podobný vašim TOP 10-100-1000 zákazníkom. Viete si predstaviť efektívnejšie cielenie reklamy?

Krátke zhrnutie

Ak by ste chceli využiť vaše dáta z CRM na cielenie Facebook reklamy, odporúčame urobiť si tieto kroky:

  • Cez zdieľané pohľady si vytvorte zoznam vašich kontaktných dát
  • Vyexportujte si tieto dáta do CSV
  • Importujte si tieto dáta ako publikum do Facebook. Krátke video o tom, ako to urobiť, nájdete tu: xxxxxx
  • Využívajte nahraté dáta a look-a-like publikum na cielenie vašej reklamy.

Upozornenie

Tento článok ukazuje možnosti využívania dát z Gram CRM a použiť tieto dáta na cielenie reklamy na Facebooku. Hoci sme presvedčený, že metóda napísaná v tomto článku je funkčná, užitočná a efektívna, tento článok nie je možné považovať ako marketingovým poradenstvo a ani autor články, ani prevádzkovateľ tejto webstránky nezodpovedá za úspešnosť reklamnej kampane, ktorú ste urobili na základe odporúčaní uvedených v tomto článku.